Kontakt kundeservice

Thürmer Tools præsenterer et banebrydende samarbejde med Apple og SAP

Oprettet d.

”Vores formål er at gøre dansk industri større, bedre og grønnere. At Danmark bliver et industriland, hvor vi producerer præcist det, som vi skal bruge, når vi skal bruge det og hvor vi skal bruge det”, siger Erick Thürmer, CEO Thürmer Tools."

Thürmer X-RAY APP

App´en kan se gennem vægge. Bogstaveligt talt. I første omgang retter app’en sig mod bygge-og anlægssektorerne, hvor vægge scannes med app’en i forbindelse med installationsarbejde og tydligt viser rørføring. App’en foreslår både rawplugs, bor og værktøj og med et enkelt klik, sender den fx rawplugs der er brug for, til en lokal 3D printer og et par minutter senere er de klar til brug.

Thümer X-Ray app’en er den første af sin art, der gør dette muligt.

På længere sigt skal app´en udbygges og ”sikre lokal, grøn produktion on demand”, fortæller forsknings- og udviklingschef i Thürmer Tools, Ingeborg Rosenvinge. ”Inden 2027 vil 10% af al produktion i verden være 3D printet og app’en faciliterer denne form for produktion. Det er første skridt til at bygge en slags Spotify for reservedele, der kan downloades på lokale, danske 3D printere og et filantropisk projekt, der tidligst kan tjene penge om 6-7 år”.

Udover at se igennem vægge indeholder app’ en også en virtual værktøjskasse, så man har overblik over sit værktøj og hvor nedslidt det er. App´en oplyser hvornår de enkelte stykker værktøj bør udskiftes og det nærmest sted, hvor manglende værktøj og dele kan købes.

SAP og Apple

Thümer X-Ray app er udviklet i samarbejde med SAP og Apple på SAP Experience Center i København efter at ideen til app’en vandt Innovation Award på SAPs Think X konference i marts 2018. Præmien var et Design Thinking forløb hos SAP.

”Det har været meget spændende at følge tilblivelsen af denne app i samspil med det potentiale som 3D print kommer til at betyde for produktionsprocessen i de kommende år” siger Jesper Schleimann, Nordic Chief Technology Officer i SAP.

App´en forventes at være færdigudviklet indenfor ca. et halvt år.

Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar